Tidligere i september skrev e24.no at stadig flere selskaper benytter seg av eventbyråer når de skal arrangere blant annet firmafester, «kick offs» og premierer. Også en rekke privatpersoner har kastet seg på trenden, og fått hjelp til å arrangere bursdagsselskaper og andre ting.
– Kravet til opplevelser blir bare viktigere og viktigere for folk, og publikum blir også mer og mer kritiske. På grunn av dette er det mange som ønsker hjelp til å lage arrangementer med for eksempel både faglig godt innhold og et underholdningssegment, sier førstelektor Cecilie Staude ved institutt for markedsføring på Handelshøyskolen BI.
– Skaper gode relasjoner
Staude mener eventbyråene går en lys fremtid i møte.
– Dette er ikke en forbigående trend. Opplevelser vil bli et stadig viktigere nøkkelord når det kommer til markedsføring, sier hun.
Hun mener det kan være en god investering å leie et eventbyrå.
BI-forsker Cecilie Staude.
Foto: BI
– Det finnes forskning som viser at opplevelser skaper bedre relasjoner enn annen type markedsføring. Dette er det nok mange som allerede har forstått, for vi ser jo blant annet at en del bedrifter har kuttet ut de tradisjonelle julegavene og heller bruker pengene på for eksempel seminarer, sier hun.